Hostel Kavre Nepal

Bouw hostel bij Kavre Deaf school Banepa - Nepal

Stichting Kumari is in 2010 gestart met de bouw van een hostel bij de Kavre Deaf School in Banepa, Nepal.

Deze school telt 47 leerlingen, die van ver moeten komen. Een mogelijkheid om bij de school te overnachten is er niet. Veel kinderen kunnen hierdoor niet naar school omdat de afstand te groot is om dagelijks te overbruggen. Andere kinderen maken gebruik van een hostel van een reguliere school, waar echter niemand gebarentaal kent.

Het nieuwe hostel gaat plaats bieden aan 28 kinderen. Tevens komt er een accommodatie voor het echtpaar dat de zorg voor de kinderen op zich neemt. De financiële steun van € 10.000 van stichting Vooruit voor kinderen met een handicap is onder andere voor de constructie van een septic tank, schilderwerk en de aanschaf van bedden, matrassen en beddengoed.