Wetenschappelijk onderzoek

Het kleinste onderzoek in Nederland kan leiden tot een beter bestaan voor vele kinderen, verspreid over de hele wereld.

Stichting Vooruit voor kinderen met een handicap stimuleert wetenschappelijk onderzoek, onder andere via projecten die leiden tot verbetering van de zorg bij Adelante. In het kenniscentrum werken zorgprofessionals, behandelaren en partners in het wetenschappelijk onderwijs continu aan zorgvernieuwing, zorgverbetering en nieuwe mogelijkheden om zorg beter af te stemmen op individuele wensen. Bijvoorbeeld door de ontwikkeling van nieuwe instrumenten. Ook steunt stichting Vooruit voor kinderen met een handicap wetenschappelijke projecten bij andere zorg- en onderwijsinstellingen.